okładka
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 164
ISBN: 9788378758006, 9788378758013

Dostępna wersja elektroniczna

Zarządzanie jakością systemów informatycznych
Redakcja naukowa: Małgorzata Pańkowska

Wprowadzenie

Organizacje społeczno-gospodarcze wspomagają swoją działalność biznesową nowoczesnymi technologiami. Można się oczywiście zastanawiać i drążyć temat ustawicznej zmiany technologii, metod zarządzania czy procesów biznesowych. Powszechny dostęp do innowacji technologii informatycznych zmienia świat biznesu. Przykłady obejmują upowszechnienie przetwarzania w chmurze, Internetu Rzeczy, danych masowych, rozwój platform biznesu mobilnego, którego zadania są realizowane przy użyciu smartfonów, tabletów i laptopów, wykorzystanie sieci społecznościowych przez menedżerów dla osiągnięcia celów biznesowych.

Autorzy rozdziałów zawartych w tej monografii chcieliby zwrócić uwagę czytelników na problemy jakości rozwiązań technicznych, systemów informatycznych i portali internetowych. Celem monografii jest prezentacja i krytyczna ocena metod zarządzania jakością, standardów i technik oraz sposobów doskonalenia jakości w obszarze zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnych. Mimo że najważniejsze wydaje się tworzenie nowych zastosowań technologii informatycznych, można zaobserwować, że brak wiedzy na temat jakości rozwiązań technicznych oraz metod oceny i ewaluacji systemów informatycznych pozbawia użytkowników systemów wielu długotrwałych korzyści. Technologia informatyczna ma kluczowe znaczenie dla biznesu, ale nadal człowiek jest za nią odpowiedzialny i zarówno determinuje, jak i ocenia jej jakość. Warto się zatem zastanowić nad jakością systemów informatycznych biznesu. To wyzwanie podjęli Autorzy tej monografii, koncentrując swoją uwagę jedynie na wybranych zagadnieniach jakości. Ich praca eksponuje ważność problemu jakości i określa, jak podjąć wyzwania współczesnych przedsiębiorstw dotyczące czerpania korzyści z danych, jak porządkować problemy zarządzania systemami i jak projektować wydajne i skuteczne oprogramowanie systemu zintegrowanego czy witryny internetowej.

Spis treści

Wprowadzenie

  1. Małgorzata Pańkowska, Metody oceny jakości architektury systemowej przedsiębiorstwa
  2. Anna Sołtysik-Piorunkiewicz, Użyteczność systemów interaktywnych a projektowanie zorientowane na użytkownika
  3. Mariusz Żytniewski, Wybrane aspekty ewaluacji systemów konwersacyjnych na tle teorii autopojezy Niklasa Luhmanna
  4. Artur Strzelecki, Zarządzanie jakością treści w witrynach internetowych
  5. Paulina Rutecka, Kryteria i metody oceny jakości stron internetowych
  6. Artur Machura, Wykorzystanie usług Internetu semantycznego do zapewnienia jakości systemów informatycznych

[Send mail] [Home]